Societate cu Răspundere Limitată (SRL)

PAȘI PENTRU ÎNFIINȚAREA UNUI SRL


Facebook-f


Instagram


Youtube

Cheltuielile pentru înființarea întreprinderii cuprind:

Pasul 1: Verificare disponibilitate și rezervare denumire firmă

Acest pas poate fi realizat în mai multe moduri, printre care cele mai convenabile și accesibile sunt:

Online, accesând platforma ONRC (click aici). Pentru asta va fi nevoie să vă creați un cont și să vă dați acordul în vederea prelucrării datelor cu caracter personal. Următorul pas presupune selectarea Oficiului Registrului Comerțului din județul în care aveți domiciliul, bifați căsuțele de verificare disponibilitate și rezervare denumire firmă iar mai apoi completați formularul de tip cerere.

La ghişeu – oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale prin cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completă cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor; Se completează formularul în concordanţă cu scopul pentru care este solicitat.

În urma acestui proces veți primi o dovadă de rezervare a denumirii pe care o veți anexa ulterior la dosarul cu toate documentele necesare. Pentru a realiza acest pas nu trebuie să achitați nicio taxă deoarece a fost scoasă din practică începând din anul 2017.

Pasul 2: Stabilirea unui sediu social prin contract de proprietate/comodat/inchiriat

Al doilea pas în procesul de înființare al unui SRL presupune stabilirea sediului social al firmei. Pentru realizarea acestui pas, aveți nevoie de unul dintre următoarele documente: contract de proprietate/ de comodat/ de leasing imobiliar/ de închiriere/ de vânzare-cumpărare (în cazul în care proprietatea vă aparține)/ certificat de moștenitor sau contract de donație în formă autentică. Documentul trebuie depus în copie certificată de asociații firmei sau copie legalizată de un birou notarial. Costurile pentru legalizarea de către un notar variază de la un birou la altul și de la o zonă geografică la alta.

O variantă posibilă în primul an de activitate este să apelați la serviciile cabinetelor de avocatură care găzduiesc sedii sociale pe perioade limitate, în funcție de oferta aleasă (dpdv legal, maxim un an). Prețurile variază între 70-100 lei/lună. Atenție, nu se autorizează activitatea economică la sediul social dar se poate autoriza activitatea la terți (lucrul pe teren sau la sediul clientului) sau deschiderea unui punct de lucru. Dovada sediului social îl reprezintă contractul de asistență juridică încheiat între avocat și client, în termenii stabiliți și acceptați de părți. După expirarea duratei contractului, firma este obligată să își schimbe sediul social la o altă adresă, această mențiune fiind înregistrată la Registrul Comerțului.

Pasul 3: Întocmirea actului constitutiv

Model act constitutiv asociat unic

Model act constitutiv mai mulți asociați

Actul constitutiv va conține datele personale ale asociaților, denumirea, durata (determinată sau nedeterminată), localizarea sediului social, obiectul de activitate (listă coduri caen), informațiile despre capitalul social și părțile acestuia, drepturi și obligații, conducerea și administrarea societății, controlul activității societății, situații de excludere/retragere asociat sau dizolvare a societății.

La înființarea firmei nu se percep costuri suplimentare pentru alegerea mai multor obiecte de activitate secundare, astfel că este de preferat să alegeți încă de la început un număr mai mare de activități secundare.

Pasul 4: Depunerea capitalului social la bancă

După ce ați ales banca cu care veți colabora trebuie să va prezentați cu actul constitutiv, dovada rezervării numelui firmei, carte de identitate și suma stabilită drept capital social pentru a deschide un cont pentru întreprinderi. Ulterior, dovada tranzacției o veți atașa dosarului cu documente.

Pasul 5: Pregătirea dosarului pentru înregistrarea societății

Dosarul trebuie să conțină dovada verificării și rezervării disponibilității denumirii firmei, contractul de proprietate, actul constitutiv, dovada vărsării capitalului social. Toate documentele necesare le găsiți pe site-ul ONRC. Click aici pentru a-l accesa

Pasul 6: Înregistrarea dosarului la sediul ONRC din zona în care se află sediul social al firmei

Vă prezentați cu dosarul la reprezentanța ONRC unde va trebui să achitați o taxă de 10,8 lei pentru declarația de dată certă și 122 lei pentru publicarea în Monitorul Oficial. Dovada achitării taxelor se va atașa dosarului care va fi înregistrat. Tot la ONRC veți da și specimenele de semnătură.

Pasul 7: Ridicarea documentelor de la Registrul Comerțului

De obicei durează 2-4 zile procesul de înregistrare al documentelor, timp în care vă mai puteți planifica organizarea afacerii :). După finalizarea procesului de înregistrare va trebui să vă prezentați din nou la ONRC pentru ridicarea documentelor.

Pasul 8: Realizarea ștampilei, asigurarea contabilității

Pentru realizarea ștampilei costurile încep în jurul sumei de 100/120 lei. Pentru serviciile de contabilitate puteți apela la o firmă care oferă acest tip de servicii sau să angajați un contabil. Prețul acestor servicii variază de la un oraș la altul, însă se situează în jurul valorii de 150/200 lei pentru serviciile de bază. 

Pasul 9: Achiziționarea Registrului Unic de Control și Registrului de Evidență Fiscală

Prețul unui RUC este de aproximativ 30 lei și REF 150 lei.

Pasul 10: Start the Business!

Surse informații:

https://www.onrc.ro/

https://stirileprotv.ro/stiri/social/afla-aici-cum-deschizi-un-srl-si-de-cati-bani-ai-nevoie-pentru-asta.html

https://www.startupcafe.ro/stiri-howto-20339603-cum-iti-deschizi-afacere-doar-3-zile-recomandari-sfaturi-utile-pentru-economisi-timp-bani.htm

https://www.startupcafe.ro/infiintare-firma-srl-pfa-romania.htm